Only allow specific users to join

— ENG —

Hey, i often notice that many streamers don’t have the possibility to watch videos at the same time because if someone clicks the link to the room unintentionally leaks the link viewers come in and troll. Because of that I think it would be nice if a “only specific user”-feature would be added.

But how?
My two ideas would be that you can either choose which watch2gether users can enter, or that you can get links like discord offers to you, with certain numbers of joins and lengths how long the links are available.

I hope you understand what I mean, if not I am always open to explain it further or more detailed.

— GER —

Hey, mir fällt recht oft auf dass sehr viele Streamer keine Möglichkeit ungestört zusammen Videos zu schauen, da es recht oft vorkommt dass ein Streamer den Link leakt und so Zuschauer reinkommen und trollen. Deswegen denke ich dass es super wäre wenn es ein “nur vordefinierte/erlaubte user”-feature geben würde.

Aber wie stelle ich mir das vor?
Meine zwei Ideen wären dass der Room Inhaber in den Einstellungen oder unten bei den Usern unter der z.B. “Erlaube User” Sektion den Usernamen vom anderen eingeben würde und so nur die erlaubten User reinkommen können. Eine andere Idee, welche kein Account verlangt wäre ein Discord ähnliches Link System. Der Raum Inhaber kann einen temponären Link erstellen in dem er vordefiniert wie viele Benutzer den Link benutzen können und dazu wie lange. Wenn der Link abläuft oder aufgebraucht ist, funktioniert er nicht mehr und man bekommt eine Fehlermeldung.

Ich hoffe man versteht was ich meine, falls nicht bin ich immer offen es weiter oder genauer zu erklären.

Hi & thanks for your feedback! There is actually a feature quite similar to what you propose. The room owner can set a room to “members only” in the rooms settings under “moderation”. This way new users have to be approved by the room owner before they can join. Do you think that help?

BTW: I would be interested to understand how a room URL can be leaked accidentally.

1 Like